MENCARI PELUANG JANA PENDAPATAN? JOM JADI AGEN KAMI SERENDAH RM160! KLIK SINI

Cerita Dongeng Indonesia, Menjadi Pilihan TV3

Assalamualaikum..

Pagi-pagi buta masih lagi duk depan laptop mengadap CSS sylesheet.. Sambil di temani cerita dongeng dari Indonesia, Delima Ajaib Berbiji Emas di TV Malaysia, TV3..

Kalau ikutkan, saya memang tak minat dengan cerita dongeng Indonesia yang tak berapa best sebab grafik dia, dan juga ketidaklogikannya. Biasa kita tengok cerita dongeng di buat dalam bentuk kartun, tapi Indonesia lebih gemar buat dalam realiti.

Bila tengok iklan pun saya pasti tak ramai sebenarnya yang tengok cerita macam ni, tapi di sebabkan waktu tayangan pada pukul 3 petang terpaksa la tengok memandangkan tiada cerita lain dah..

Pari pari, alam lain, bunian, budak kenit tuh semua antara dongeng yang menjadi kegemaran tv3. Logik? memang tak logik terutama pada pari-pari.. Suka sangat indonesia buat cerita ada pari-pari sebagai penyelamat..

Tapi lagi pelik kenapa tv3 suka sangat tayang cerita macam ni.. Adakah sebab cerita ni lain dari yang lain? Atau sebab produksi Malaysia tak buat cerita macam ni? haishh.. banyak lagi cerita boleh di tayangkan tapi TV3 tetap pilih cerita dongeng macam ni..

Mohon jangan ada produksi Malaysia yang buat cerita ni.. Yakin dan pasti, mesti kena kutuk kaw-kaw punyaaaa…… Baik buat je cerita Batu Belah Batu Bertangkup macam cerita dulu dulu, lagi syok dari cerita grafik yang tak berapa ni.. huhu..

misteri mak lampir

Pernah tengok cerita ni? Misteri Mak Lampir.. Favourite dulu dulu.. Keluar episod baru je mesti cari CD di MYDIN.. haha.. gigih cari gambar ni di Google, agak menyeramkan mencari pada pukul 2.30 pagi..

p/s: penat design thesis.. esok lusa tulat cuti berblog sebab jadi driver khas cuti cuti Terengganu .. heh..

3 comments

  1. Merapu cerita indonesia ni. Memang takkan nak layan cerita mcam ni.

  2. hehe selalu juga tengok dari tv indon cerita raden kian santang

  3. mengarut..citer indon semua bodoh..grafik burok..tv3 ni bos keturunan indon kot..bongok tol
    baek support our malaysian drama which is way way way better than indon

Leave a Reply

ABOUT US

shopping information

Customer Service

email sign-up

Sign up for email updates on the latest REZEKI IBU STORE campaigns and videos.

Copyright © 2020 – REZEKI IBU VENTURES

Shopping cart

0

No products in the cart.

WANT COUPON
Subscribe now to get free discount coupon code. Don't miss out!
    SUBSCRIBE
    I agree with the term and condition